Засідання ректорату КПІ ім. Ігоря Сікорського 25 травня 2020 року

Засідання відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського.

На початку засідання М.З.Згуровський визначив головні завдання на цей тиждень і ближчий час. Це завершення навчального  року в дистанційному режимі, підготовка до приймальної кампанії в нових умовах, завершення першої хвилі акредитації навчальних програм, які вже пройшли два етапи експертизи. Крім того, він підкреслив, що необхідно врахувати нові реалії, пов’язані з пом’якшенням карантинних заходів, початком роботи громадського транспорту і можливістю повернення на робочі місця тих співробітників, які опинилися в режимі вимушеного простою. Тож він попросив Ю.І. Якименка та М.О.Мазур організувати цю роботу. «Повертати людей на роботу необхідно, бо вони нині опинилися в дуже скрутних матеріальних обставинах», – наголосив він.

Проректори за напрямами діяльності та керівники головних служб університету відзвітували на засіданні про роботу впродовж попереднього тижня та про плани на найближчі дні.

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

В умовах послаблення карантину і поновлення роботи громадського транспорту здійснюється переведення працівників з режиму простою за їхніми  заявами.

З 1 червня бібліотека частково відкривається для випускників, які повинні повернути книжки. У зв’язку з цим з дистанційного режиму роботи буде відкликано необхідну кількість працівників, які виконуватимуть свої обов’язки у звичайному режимі.

М. З. Згуровський

Чи залишаться серед співробітників люди, яких через те, що для них не буде роботи у повному обсязі, не переведуть на режим повного робочого дня, навіть якщо вони цього бажатимуть?

Ю. І. Якименко

Це рішення стосується тільки трьох об’єктів – Науково-технічної бібліотеки, ЦКМ і спорткомплекса. Керівники цих підрозділів будуть визначати, як і на яких роботах їх задіяти. Найбільше ця проблема стосується ЦКМ, який у нас не працює повністю. Наказом по університету він був поставлений на «простій».

М. З. Згуровський

Прошу начальника юридичного управління Євгена Дергачова та керівника департаменту управління справами Марину Мазур проаналізувати правовий бік цього питання. Наприклад, працівник ЦКМ бажає вийти на повний робочий день, а його підрозділ зачинено. Чи маємо ми право відмовити, якщо він звернеться до нас із заявою з цього приводу? Якщо у нас немає відповіді, то потрібно чітко вивчити це питання і зрозуміти, як ми за законом маємо в такому випадку чинити.

Є. В. Дергачов

Оскільки цих співробітників було відправлено в простій на період карантину, то поки офіційно карантин не завершиться, формально підстав їх повертати ми не маємо.

М. З. Згуровський

Прошу перевірити, чи це на 100% так. Адже це питання має два аспекти. Перший – формально-правовий. Другий – суто людський. Якщо людина тепер не має засобів для існування і хоче вийти на роботу, а ми їй відмовляємо, посилаючись на не зовсім чітку норму закону, то чи правильно ми діємо?  З цього приводу нам потрібно прийняти чітке рішення. Прошу досконально розібратися в цьому питанні й якнайшвидше відповідь ректорату і громадськості.

Продовження доповіді  Ю.І.Якименка

У зв’язку з продовженням карантину, на час якого призупинено проведення конкурсів, наказом по КПІ затверджено порядок  і розпочалося оформлення продовження строку роботи НПП. Оскільки карантин продовжено до 22 червня, видано наказ по університету про продовження строку роботи НПП, у яких закінчуються терміни дій контрактів. Конкурс можна буде оголосити в останній тиждень червня.

Скоординовано з усіма департаментами проводиться формування системи профілів кафедр і створення єдиної централізованої бази даних показників усіх підрозділів.

Проводиться робота з приведення цієї системи у відповідність до загальної рейтингової системи. Велась робота щодо показників, за якими є відставання, – це академічна репутація та інші.

Відповідно до рішення Адмінради були розглянуті пояснювальні записки керівників підрозділів щодо недоліків їхньої роботи в інформаційній сфері. Керівникам 29 кафедрі 7 факультетів були направлені попередження щодо виконання умов контрактів. За винятком двох усі відреагували. Тепер ми  проводимо повторний моніторинг сайтів підрозділів.

Водночас, з огляду на стан оновлення і наповнення  факультетських Телеграм-каналів керівникам 5 факультетів було направлено нові попередження про незадовільний стан роботи в цьому напрямі. 

Триває впровадження системи електронного документообігу: завершено  роботу з тестування системи, відповідним актом підтверджено відповідність її функцій технічним вимогам.

Освітній процес

Завершено проведення другої атестації в електронній формі.

У дистанційному режимі проводяться захисти випускних магістерських робіт та семестровий контроль 4-го курсу. Завершується комплекс підготовчих робіт з проведення сесії: у співпраці з деканатами заповнюються і тестуються модулі в ЕК, проведено наради з  роз’яснення регламенту сесії.

Доопрацьовуються і завантажуються в «Електронний кампус» (Далі ­– ЕК) освітні програми і робочі навчальні плани. Формуються накази щодо розподілу студентів за освітніми програмами.

Приймальна комісія

Із 20 травня триває  реєстрація вступників до магістратури на єдиний вступний іспит. Тут маємо тривожну ситуацію. В КПІ бакалаврат закінчують 3020 особи. Пропозиції по держзамовленню, які подали нам факультети, загалом виходять на 2000 осіб. Але поки що зареєструвалися на іспит приблизно 1000 осіб. Деякі дані по факультетах: ХТФ-70, ФІОТ – 65, ВПІ – 60, ТЕФ – 55; найменше – по ФБМІ, ІФФ, ІАТ, ФЛ (<10). В  лідерах зварювальний факультет, в аутсайдерах – ІФФ.

М. З. Згуровський

Сьогодні в Українському католицькому університеті (УКУ) і деяких інших вишах уже є конкурс до магістратури. У більшості випадків у них гуманітарні програми, але є й ІТ, міждисциплінарні програми, що  охоплюють  як природничу компоненту, так  і гуманітарну. У них є конкурс, тому що ці університети широко присутні в інформаційному просторі. Скажімо, УКУ є скрізь. А хто, окрім вузького кола фахівців,  знає про сьогоднішній стан справ, скажімо на ІФФ? Тож знову повертаємося до того, що ми мусимо дуже активно  працювати в інформаційному просторі. Нині «накачки» керівництва факультетів абсолютно нічого не змінять, тому що вони вже не донесуть до пересічної родини, що за тією чи іншою спеціальністю можна здобути дуже перспективну для молодої людини освіту. Вже немає часу. Ось чому ми повинні так широко презентувати себе в суспільстві. Ми не виправимо ситуації за кілька днів, навіть за рік. Це робота дуже повільна, копітка, яка вимагає спеціальних компетенцій і знань. Але принаймні маємо хоча б розпочати її і не відступати. Мають бути сторінки факультетів у Facebook, Instagram Telegram. Наші підрозділи нині не готові до такого широкого представлення себе в інформаційному просторі. Через це багато факультетів можуть постраждати. Якщо до них не прийдуть абітурієнти, спеціальності, які вкрай потрібні країні і є актуальними, будуть закриватися.

Ю. І. Якименко

Це приймається і є ключовим. Але мова йде про наших випускників-бакалаврів. Коли ми просили факультети сформувати пропозиції по держзамовленню на магістратуру, то вони зі всіма своїми випускниками-бакалаврами повинні були з’ясувати, хто буде подавати заяви. Після цього вони надали нам пропозиції на 2000 місць, які ми й передали до МОН.

Ми плануємо проаналізувати діяльність у цьому напрямі кожного факультету. Торік заяви в нас подали 65% випускників бакалаврату. На сьогоднішній день зареєструвалося лише 25%. Особливо на цю проблему повинні подивитися ті факультети, де менше 10% бакалаврів подали документи на вступ  до магістратури.

М. З. Згуровський

Очевидно, що ситуація якісно змінилася у зв’язку з переходом на дистанційний режим.  Спілкування викладачів і студентів відбувається в  Інтернеті. В минулі роки викладачу в аудиторії, дивлячись в очі випускників бакалаврату, було легше розповісти їм про перспективи  фахівців, які отримають за їх  спеціальністю магістерський  ступінь.  Адже живе спілкування має свої особливості. Зараз цього немає. У цьому велика відмінність, яку має заповнити  активна діяльність підрозділу в інформаційному просторі.  А тут у нас майже вакуум, який заповнюють інші, можливо слабші університети, які вміють подати себе, зробити собі рекламу. Те, що молодій людині бракує фундаментальних знань, які вона могла б здобути в потужній науковій школі зі столітніми традиціями,  вона зрозуміє за 10-15 років, працюючи не за фахом. Але це буде пізніше. А поки що саме ми не донесли їй цієї інформації.

Ю.І.Якименко

З набором до аспірантури у нас теж не дуже оптимістична ситуація. А відсутність магістратури і аспірантури з тієї чи іншої освітньої програми веде до закриття підрозділів.

Такі підрозділи ми не допустимо до акредитації, тому будемо вирішувати це питання раніше.

Нині частково оновлюється склад відбіркових і предметних комісій, у системі ЕК впроваджується програмне забезпечення прийому.

Акредитація

Відбулася робота експертних комісій з акредитації 3-х освітніх програм на ФСП за спеціальностями «Соціологія» і «Публічне управління та адміністрування». Таким чином, експертиза всіх запланованих 10 ОП завершилася, формуються  відповідні рішення. До кінця місяця ми очікуємо на остаточні результати після засідання колегії НАЗЯВО, яке відбудеться до кінця травня.

Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко

Протягом тижня департамент організації освітнього процесу працював у штатному режимі.  Проводилася робота з керівництвом факультетів  щодо вдосконалення роботи в царині інформаційної політики на виконання рішень Адмінради (підготовлено проєкт наказу про створення комісії з внутрішньої сертифікації сайтів університету на предмет офіційності: наскільки вони відповідають вимогам НАЗЯВО, рейтинговим агенціям та ін.).

Проведено вебінар у рамках проєкту «Школа НАЗЯВО», на якому зроблено  лекцію-презентацію, яка оприлюднена через Facebook. КПІ став першим у межах цього проєкту, який започаткувало НАЗЯВО для того, щоб ділитися кращими практиками університетів. На Facebook  кількість переглядів уже сягнула 4 тисяч. Ми отримали схвалення як від керівництва НАЗЯВО, так і від інших університетів.

30% інформації вебінару було відведено модулям і різним сервісам ЕК.  Окрім цього, надали роз’яснення, як у нас діють регламенти, яким чином ми організували дистанційне навчання та запровадження платформи «Сікорський», розглянули деякі науково-практичні питання щодо моделей управління, ситуаційного та системного  підходів.

М. З. Згуровський

Цей вебінар зібрав новаторів у галузі нових технологій навчання з прицілом на майбутню акредитацію. Скажіть, а чи є системи, аналогічні ЕК або платформі дистанційного навчання «Сікорський», в інших університетах?

А. А. Мельниченко

Вебінар проходив здебільшого в лекційному режимі. Подібні системи в деяких інших університетах  існують, але вони мають значно менший функціонал, ніж у нас. Вони занадто обмежені, тож про існування такої системи, як наш «Електронний кампус», мені не відомо. Я ще зроблю додатковий аналіз по багатьох університетах, щоб дати повнішу відповідь. Але цей період карантину імперативно підтвердив, що ми йшли правильним шляхом. І ті доопрацьовані сервіси, і ті механізми, які КБ ІС за період карантину напрацював, себе дуже гарно проявили і стали всім у пригоді.

М. З. Згуровський

Ми мали статистику зареєстрованих у «Кампусі» студентів до карантину. Це було 10-12% від усіх студентів. Цікаво, як тепер?  Було б непогано, щоб ви провели таке дослідження і отримали нові дані щодо відсотку студентів і викладачів, які на сьогодні реально працюють у ЕК.

А. А. Мельниченко

По викладачах  статистика суттєво зросла. Про точні цифри доповім на наступному засіданні  ректорату.

Ю. І. Якименко

Я щотижня отримую статистику по студентах і викладачах, причому по кожному факультету. Наступного разу ми з Анатолієм Анатолійовичем її подамо.

М. З. Згуровський

Це потрібно. Ще, будь ласка, зробіть графік,  як зростала кількість студентів і викладачів у ЕК, та динаміки зростання відвідувачів платформи «Сікорський».

А. А. Мельниченко

Проводилася робота з підрозділами  щодо поетапного наповнення платформи «Сікорський» дистанційними курсами. Працюємо над тим, щоб кожний підрозділ надав плани поетапного розміщення дистанційних курсів з перспективою виходу на розміщення 100% курсів на платформі.

М. З. Згуровський

Звичайно, ми можемо поставити завдання, щоб 100% дисциплін були створені як дистанційні і розташовані на платформі. Але ми маємо бути реалістами і розуміти, що це, очевидно, неможливо. Є дисципліни, які швидко змінюються. Водночас,  є дисципліни фундаментальні, які складають базис освіти. Подумайте, як нам треба звернутися до викладачів, до кафедр з тим, щоб вони реально це сприйняли і ми не дискредитували саму ідею.

А. А. Мельниченко

Оксфордський університет уже оголосив, що з 2021 року вони переведуть суто лекційні заняття в дистанційний режим. Ми робитимемо це обережно, без будь-яких тисків і продумано. Взяли участь у роботі з експертними комісіями щодо проведення акредитації трьох освітніх програм на ФСП.

Здійснювався контроль за проведенням в дистанційному режимі захистів дисертацій магістрів, які навчалися на ОНП. Також здійснювався контроль захистів практик, що відбувався на кафедрах дистанційно.

Проводилася роз’яснювальна робота щодо проведення сесії згідно із затвердженим  регламентом. 

Із 20 травня розпочався прийом документів до аспірантури. Він триватиме до 1 липня. Вступники зможуть подати документи як особисто, так і в дистанційному режимі (надіслати електронною поштою). З Приймальною комісією узгоджені особливості оформлення вступниками документів, що подаватимуться дистанційно.

Розміщено оголошення на сайті відділу аспірантури та докторантури про можливість подання документів в електронному вигляді. В докторантуру було подано 8 заяв, і ми просимо департамент науки провести експертизу і відповідність наукових шкіл. Це буде попередня вступна складова більш якісного складу докторантів.

Триває  робота з оновлення освітніх програм, розробки робочих навчальних програм та внесення їх до системи АСПНП.

Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська

Спільно з профільними департаментами продовжуємо роботу над розробкою положень про: 1) подвійний диплом КПІ;  2) пільгове кредитування; 3) деканат; 4) куратора; 5) дії в конфліктних ситуаціях.

Узяли участь в акредитації освітніх програм ФСП (академічна мобільність, соціальний, навчально-виховний напрями роботи) та у погоджувальній нараді з першим проректором, ДООП та ДЯОП.

Інформаційна діяльність

Департамент забезпечує системну підтримку створених за напрямами діяльності інформаційних ресурсів. За 8 місяців на 6 ресурсах, сумарна кількість підписників на які, тільки у Телеграм, становить близько 5000, зроблено понад 800 тематичних публікацій. Підтримується зворотний зв’язок зі студентами. Ознайомитись з ресурсами можназа посиланням. Окрім цього, повністю оновили сайт департаменту (двома мовами).

Сьогодні зранку привітали студентів з початком захисту курсових проєктів та знову знайомили з його регламентом. Також розробили детальну Інструкцію,  як діяти користувачу в «Кампусі», якщо він не може потрапити до свого кабінету. На ранок сьогоднішнього дня 8290 студентів ознайомилися з тим, які заліки вони складатимуть, і з розкладом екзаменів. Усього ознайомилися з цими графіками 14167 студентів, слід повідомити ще 6 000.

Мобільність

Спільно з Erasmus Students Network 21.05.2020 провели вебінар для студентів КПІ «Еразмус – доторкнись до своїх мрій». У ньому взяли участь 40 студентів, які виявили зацікавленість щодо програм стажування та подвійного диплома. Для популяризації програм мобільності заплановано організувати серію таких семінарів.

Навчально-виховна робота

Із 25 травня на 1–3 курсах бакалаврату та 1 курсі магістратури розпочинаються захисти курсових проєктів/робіт та отримання заліків.

За результатами двох атестацій більше 900 студентів мають наскрізні незадовільні атестації з трьох та більше дисциплін.

Спільно з юридичним управлінням прописано основні вимоги до формування наказів про відрахування студентів за невиконання індивідуального навчального плану – вимоги до подання декана/директора, завкафедри, перелік обов’язкових документів, що підтверджують правомірність відрахування, також розроблено примірну форму подання.

У постійному режимі у складі робочої групи здійснюємо тестування системи «Електронний кампус».

Спільно з першим проректором узяли участь у засіданні Ради з НВР, де було  висвітлено основні питання щодо проведення заліків та екзаменів у дистанційній формі, особливості користування системою «ЕК» та інше.

Проведено онлайн відзначення Дня вишиванки (конкурс «Вишиванка на карантині», підготовлено інформаційні повідомлення та розроблено рамки у ФБ).

Стипендіальний відділ

Студенти отримали академічну стипендію за травень. Формується робочий загальноуніверситетський список на соціальну стипендію (червень).

Соціальна служба

У межах благодійної акції з надання гуманітарної допомоги нужденним відправлено 5 посилок з речами, пожертвуваними студентами та співробітниками університету для розподілення їх серед малозабезпечених родин області(за запитом БФ «Добрі справи» у м. Умань).

Спільно з Ukrainian Medical Students Association (UMSA, НМУ ім. О.О. Богомольця) проведено серію вебінарів.

Співпраця з роботодавцями

У межах співробітництва з SoftServe та Huawei представниками компаній для студентів проведено 10 вебінарів.

Профорієнтація

Відправлено поштою інформаційні матеріали про КПІ до 23 шкіл регіонів України.

Завершено серії інтерв’ю в рамках Марафону факультетів/інститутів (не взяли участь три факультети).

Підготовка до проведення «ТехноАртКПІ»

Зібрано фото- та відеоматеріали, які передано Медіалабораторії для формування відео. Протягом тижня буде проведено зйомку доповідачів. Всього надано інформацію по 56 проєктах. Проєкти, які з технічних причин не увійдуть до відео, буде зведено у загальний каталог та викладено на всіх інформаційних ресурсах.

Інформування про переваги до вступу в КПІ у зовнішніх джерелах:

– підготовлено та надіслано матеріали для участі університету у популярній рубриці «Огляд ЗВО» від Освітньої компанії «Я в Курсі» (партнер КПІ);

– координуємо участь університету в молодіжному проєкті «The School», що висвітлюється на популярному у вступників та освітян ресурсі Освіта.ua (ідея проєкту полягає у створенні відео, в яких студенти діляться власним досвідом у навчанні. Вже опубліковано два відео, у яких студенти КПІ розповіли про спеціальності 121, 131. На черзі ФБМІ та ФММ).

Робоча група з медичного забезпечення студентів

1.Надійшов офіційний лист-звернення від компанії «pro HEALTH medical center», на цьому тижні планується проведення орендної комісії.

2. КМСП – без змін.

Департамент у співпраці з директором студмістечка продовжує інформувати широкий загал про стан самопочуття студентів та співробітників КПІ, а також про заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу.

Перебуваємо на постійному зв’язку з представниками профкому студентів та Студради КПІ. Загальні питання вирішуємо в робочому порядку.

М. З. Згуровський

Ми прийняли рішення тимчасово закрити Центр культури і мистецтв КПІ. Тепер деякі працівники через важке матеріальне становище можуть побажати вийти з режиму простою. Можливо, треба зняти замок з дверей? Всередині Центру є робота, наприклад, підготовка до різних заходів, до нового сезону. Ми повісили «замок», і у працівників немає роботи. Можливо, ЦКМ слід уже відкрити. Нехай люди приводять у порядок інфраструктуру Центру, щось ремонтують тощо. Що ви думаєте з цього приводу?

Н. В. Семінська

Під час карантину в Центрі здійснювались ремонтні роботи. З керівником Центру проводилися перемовини про продовження роботи Центру хоча б в онлайн-режимі.

Ю. І. Якименко

У ЦКМ працює приблизно 100 працівників. Звичайно, будівля не може простоювати без ремонтних робіт, без супроводження. Декілька десятків працівників виходять на роботу і працюють у режимі гнучкого графіку. Перебувають у простої гардеробники, прибиральники, освітлювачі, майстри сцени, тобто співробітники, які безпосередньо забезпечують масові заходи.

М.З. Згуровський

Якщо електрик побажає вийти з режиму простою на роботу, що ми йому відповімо?

Ю. І. Якименко

Електрики не пішли в простій, вони працюють.

М. З. Згуровський

Ми вивели в особливий режим роботи три об’єкти – ЦКМ, НТБ і спорткомплекс. Закрили їх  для масових заходів. Це зрозуміло. Але щодо повернення зі стану простою співробітників, які там працюють, ми, очевидно, не повинні робити якихось винятків залежно від того,  обслуговують вони масові заходи чи ні. Оскільки це штатні працівники, вони мають право повернутися до роботи. Так чи ні?

Ю. І. Якименко

У наказах, які ми видали, було визначено, що підрозділи закриваються на режим простою, але для забезпечення їх роботи визначається штат, який на простій не йде, а продовжує працювати. 

Ми домовилися, що керівники підрозділів визначаються зі всіма працівниками, яких вони подають для виходу з простою.

М. З. Згуровський

Але якщо керівник підрозділу, не знаючи законодавства, скаже, що якійсь працівник йому не  потрібен, а той написав заяву щодо переведення його  з режиму простою в режим роботи на повний день?  Що далі відбуватиметься з цією людиною? Євгене Вікторовичу Дергачов, як бути з такими працівниками? Вони є в нашому штаті. Відповідно до закону і у зв’язку з пом’якшенням карантину,вони подають заяви на переведення на роботу в режимі повного дня, і як з ними бути?

Є. В. Дергачов

Є два варіанти. Якщо в підрозділі є робота, яку він може виконувати, ми його повертаємо. Ми можемо його залишити в простої, а можемо повернути. Рішення про це приймає насамперед керівник підрозділу. Проте формально є підстави залишити такого працівника на простої. Але, якщо він потрібен, ми можемо його залучати до роботи.

М. З. Згуровський

А якщо в разі, коли керівник вирішить, що людина на роботі поки що непотрібна, а ця людина, доведена безгрошів’ям до відчаю, подасть до суду щодо відмови університету стосовно повернення її на роботу? Яку перспективу матиме ця справа, не кажучи вже про людський її вимір?

Є. В. Дергачов

Суто формально ми відправили увесь структурний підрозділ у простій. Так само ми маємо  право повертати увесь структурний підрозділ з простою за певними винятками. Все залежить від підстави, за якої він пішов на простій. Якщо ж він пішов з причини, що не працює громадський транспорт, то ми не маємо права йому відмовити, оскільки тепер громадський транспорт знову працює.

Ю. І. Якименко

Коли працівник пішов у простій через зупинку роботи громадського транспорту, ми не маємо права йому відмовити. Коли ж на простій пішов весь підрозділ, то ми або весь підрозділ повертаємо, або ні. Підрозділи ми закрили відповідно до постанови Кабміну. Жодному працівникові, який подав заяву про вихід з простою, не було відмовлено.

М. З. Згуровський

Це питання дуже важливе. Нині  є багато людей, які отримують мізерні кошти. Як вони живуть – важко навіть уявити. Тому людський вимір має також значення. І, звісно, не останнє.

Ю. І. Якименко

Тих, хто пішов на простій за власними заявами, ми повертаємо також за їхніми заявами. Тих, хто йшли на простій у складі підрозділів відповідно до службових їх керівників та у зв’язку з постановою Кабміну, ми повертаємо за службовими керівників підрозділів.

М. З. Згуровський

Це ще один нюанс. Керівник може не знати законодавства, але його рішення не має бути вище над законом . Він може не зважати на людській вимір ситуації, і він може не зробити подання на повернення того чи іншого фахівця з режиму простою. І в такому випадку, на що ми маємо орієнтуватися – на службову керівника чи на заяву людини і на закон?

Ю. І. Якименко

Керівники зараз збирають заяви від працівників і роблять відповідні подання. Якщо хтось з працівників подасть заяву не через керівника, а безпосередньо на ректорат, ми також маємо її задовольнити.

Проректор з наукової  роботи В.А. Пасічник

Протягом тижня координували роботу щодо підготовки на Конкурс НФД  комплексного проєкту від КПІ. Відеоконференції за участю ММІ, ФБТ, ФБМІ, ХТФ, ІХФ, ІФФ, ФІОТ відбулись 18 та 19 травня. Отримали від ІПСА та СЦД анотацію першої (аналітичної) складової комплексного проєкту. 25 травня строк подачі пропозицій по другій (технологічній) складовій.

Визначили засади інформаційної політики в частині науки та інноватики на центральних інформаційних ресурсах КПІ ім. Ігоря Сікорського (розпорядження проректора з наукової роботи від 22.05.2020). Основними завданнями визначено оперативне інформування та просування позитивного іміджу КПІ. Визначили план дій з оновлення інформації на ресурсах kpi.ua (розділ «Наука та інновації»), science.kpi.ua, report.kpi.ua, journals.kpi.ua, io.kpi.ua (у стані розробки). Для наявних ресурсів термін повного оновлення – 01.07.2020, для ресурсу io.kpi.ua – 01.09.2020. Із 22.05 запустили в роботу Телеграм-канал «Наука та інноватика КПІ ім. Ігоря Сікорського» та сторінки «Наука та інноватика КПІ ім. Ігоря Сікорського» у Facebook. Розроблено елементи оформлення (знак і шаблони картинок) повідомлень у стилі нового брендбуку КПІ. Розпочинаємо роботу з наповнення й просування ресурсів.

19 та 21 травня підготовлено та відправлено до МОН України на конкурс українсько-чеських проєктів 3 проєктні пропозиції (ФПМ, ФСП, ММІ). 21 травня підготовлено та відправлено лист підтримки партнерам з Чехії, які беруть участь у конкурсі українсько-чеських проєктів (ММІ).

20 травня завершили підготовку презентаційних матеріалів до наради за участю представника Офісу Президента України.

20 травня завершили роботу з актуалізації профілів НПП у відкритих наукометричних системах та реєстрах унікальних ідентифікаторів учених (ORCID).

21 травня підготовлено та проведено відеоконференцію з членами Комісії Вченої ради університету з наукової та інноваційної діяльності щодо розгляду проєкту Тимчасового положення про підтримку патентів.

21 травня завершено підготовку та відправлено до РНБО України матеріали (спільно з Ільченком Ю.М., Єфремовим К.В., Войтком С.В., Царинком О.О., Цимбаленко Я.Ю., Мельниченком А.А., Телеником С.Ф., Сидоренком С.І., Шишоліним А.П.).

21 травня завершено підготовку матеріалів до МОН України щодо «Тематичного плану наукових досліджень та розробок КПІ на 2020 рік». Інформацію внесено до БД «Наука в університетах», підготовлені, узгоджені, затверджені по нових роботах ТЗ, всі роботи зареєстровані та отримані РК, проведені розрахунки кошторисної вартості.

22 травня до ДКАУ відправлено уточнені матеріали щодо опрацювання «Вимог до космічної системи» (Пуха С.П.).

22 травня напрацювали тактику сприяння участі співробітників КПІ у тендерах на платформі Prozzoro в частині роботи із розподілом кодів товарів і послуг із Єдиного закупівельного словника за факультетами (науковими групами)(за участю з О.Я. Юрчишин та О.А. Акімовою).

Ключові завдання на наступний тиждень

1.Координація подання проєктів на конкурси НФД.

2. Поглиблений аналіз результатів рейтингу QS та формування пропозицій щодо подолання негативних тенденцій.

3. Підготовка наради за участю представника Офісу Президента України.

4. Оновлення інформаційних ресурсів з науки та інноватики КПІ та їх просування.

5. Підтримка, доопрацювання та робота з ІІС «Наукові групи». Узгодження НГ з ОП рівнів «магістр» та «бакалавр». Розробка складових стосовно потенціалу НГ та їх взаємодії з бізнесом.

6. Координація і підтримка подання документів на конкурси МОН (українсько-австрійських проєктів).

М. З. Згуровський

Ми мусимо наукові групи, які активно діють, включити  в роботу за навчальним, міжнародним та інноваційним напрямами.  Коли завершиться їх інвентаризація?

В.А. Пасічник

Цю роботу завершено. Ми маємо приблизно  50 наукових груп, які реально працюють. Але ми хочемо запровадити систему постійного моніторингу розвитку цих наукових груп. Треба ще додати залучення наукових груп до освітнього процесу.  Нині ми спускаємось до рівня магістерських програм і бакалаврів.Третя складова – це залучення до міжнародних проєктів. На мою думку, це має бути система постійного моніторингу наукових груп.

М. З. Згуровський

Ви зробили базу даних оцих наукових груп і наукових розробок? Ми повинні знати, які наукові колективи маємо, як вони працюють на освітню компоненту, на міжнародні зв’язки, на інноваційний розвиток.

В. А. Пасічник

Ми таку базу створили. До цієї бази даних мають доступ ректор, перший проректор, проректори. Посилання на цю базу ми не поширюємо, оскільки там є персональна інформація. Після того, як буде чітке розуміння, які завдання ми можемо вирішувати, ми її переведемо в «Кампус», оскільки це  наша захищена інформація.

М. З. Згуровський

Коли дедлайн  подання документів на конкурс Національного фонду досліджень?

В. А. Пасічник

По першому конкурсу – до 15 червня. По другому – 18 червня. Перший конкурс –«Наука задля здоров’я людини». Це комплексні проєкти, які ми плануємо подавати у вигляді одного комплексного проєкту від КПІ. Перша частина цього проєкту – аналітична. Друга – можливості застосування технологічних розробок.

Другий конкурс –«Підтримка передових та молодих учених». У цьому конкурсі є обмеження щодо кількості – не більше 7 вчених. Кількість молодих учених при цьому повинна бути понад 50%.

Умови першого конкурсу більш м’які. Ми координуємо і перший, і другий конкурс.

М. З. Згуровський

Ви  рухаєтеся  в дуже правильному напрямку, співпрацюючи з колегами з навчального  процесу, міжнародних зв’язків, у рамках «Sikorsky Challenge». Це дуже важливо, тому що нашим слабким місцем була певна ізольованість цих складових. Тож тепер ми вибудовуємо іншу модель. І ви з вашою командою є в цьому процесі ключовою ланкою.

В. А. Пасічник

Спільно з Наталією Валеріївною Семінською ми ще працюємо над  інтеграцією  в цю систему  студентських наукових гуртків. Але тут ефективних механізмів поки що не створено.

Голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського М.Ю.Ільченко 

Робота постійних комісій Вченої ради університету:

– розгляд і внесення пропозицій до змісту наданого для рецензування проєкту Переліку базових показників діяльності у сфері національної безпеки та оборони;

-за результатами аналізу винесеного НАЗЯВО на громадське обговорення  проєкту Порядку присудження наукових ступенів доктора наук і доктора філософії спеціалізованими вченими радами закладів вищої освіти (наукових установ) Комісія з атестації наукових кадрів внесла 9 конкретних пропозицій. Ще 9 пропозицій стосується іншого документа – проєкту Порядку скасування рішення спеціалізованої вченої ради про присудження наукового ступеня. Такого документа в Україні ще не було. Після погодження напрацьованих пропозицій з проректорами В.А. Пасічником і А.А. Мельниченком їх буде  передано  до НАЗЯВО;

– Комісія з наукової та інноваційної діяльності продовжила розгляд стану захисту об’єктів права інтелектуальної власності та підготовку тимчасового порядку підтримки дії чинних патентів, виданих університету. Є необхідність продовжити це роботу керівнику відповідного департаменту Олегу Білецькому. На мій погляд, він дуже повільно входить у свої функціональні обов’язки, але справа не повинна страждати. Вже маємо конкретні проблеми з кількістю заявок на нові патенти. Їх набагато менше, ніж торік. Було прийнято рішення надати ще час пропрацювати разом і в дусі політики у сфері інтелектуальної власності, яку ми затвердили наприкінці минулого навчального року разом з професором Цибульовим.

За напрямами діяльності Координаційної ради з удосконалення менеджменту науки в університеті:

– після редагування тексту напрацьованих на першому засіданні Координаційної ради рекомендацій з підвищення ефективності формування конкурсної наукової тематики університету та погодження їх з Ю.І. Якименком, В.А. Пасічником і С.І. Сидоренком їх передано до редакції газети «Київський політехнік» для інформування підрозділів і наукової громадськості;

– підготовка презентаційних матеріалів для інформування керівництва ОП України про досвід наукового супроводження розробок для сфери національної безпеки та оборони;

– участь у формуванні двох комплексних проєктів від університету на конкурс Національного фонду досліджень. За неофіційною інформацією, буде дуже великий конкурс, робиться це вперше, і охочих буде дуже багато.

Службою вченого секретаря університету:

– надано відповіді на звернення 38 працівників університету і здобувачів вчених звань та наукових ступенів;

– отримано інформацію, що наказом МОН України 2 працівники університету отримали вчені звання професора, 6 – доцента; 3 – науковий ступінь доктора наук, 11 –  кандидата наук.

Проректор з міжнародного  співробітництва С. І. Сидоренко

Відповідно до рішень Адмінради університету від 14 травня 2020 року проаналізовано в межах ДМС виконання вимог внутрішньої і зовнішньої інформаційної політики університету, визначено відповідальних за ведення семи сайтів і двох Телеграм-каналів ДМС, призначено їх адміністраторів і кураторів із керівного складу ДМС, посилено групу супроводження англомовних варіантів сайтів ДМС.

Триває  робота щодо синхронізації міжнародної освітньої і наукової проєктної діяльності із структурами проректора В.А. Пасічника (науковий напрям) та структурами проректора А.А. Мельниченка (навчальний напрям) за координації першого проректора Ю.І. Якименка.

Міжнародні контакти

20 травня відбулася онлайн-конференція з нагоди 242-ої річниці від дня народження генерала дона Хосе Франсіско де Сан-Мартіна, національного героя, Батька Вітчизни та Визволителя Аргентини, Чилі та Перу. Ця конференція відбулася з ініціативи Надзвичайного і Повноважного Посла Аргентинської Республіки в Україні пані Елени Летісії Мікусінскі. В її організації взяли участь Київський національний університет імені Тараса Шевченка та КПІ ім. Ігоря Сікорського. Наприкінці зустрічі посол Аргентини висловила пропозицію створити на базі КПІ та Університету ім. Тараса Шевченка Українсько-Аргентинський центр або кафедру з акцентом на діяльність у гуманітарній сфері.

Минулого тижня тривали онлайн-перемовини з університетами та науковими  організаціями інших країн. Зокрема, з Пекінським університетом науки і технологій (USTB) щодо підготовки візиту до КПІ ректора USTB проф. Янга та підписання (під час візиту) угоди про створення спільної лабораторії “Матеріалознавство та зварювання” (базовий підрозділ – Інститут матеріалознавства та зварювання КПІ).

Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

Спільно з проректором В.А. Пасічником продовжували готувати і обговорювати заходи щодо підготовки науковцями та реально діючими науковими групами університету  до участі в  новій Програми ЄС “Горизонт Європа” (2021–2027 роки), напрацювання відповідних проєктних пропозицій та створення консорціумів тощо. Перед усім це розгортання роботи з керівниками щойно “інвентаризованих”реально діючих наукових груп з метою посилити їх участь у міжнародній проєктно-грантовій діяльності. Це також розгортання міжнародної наукової мобільності молодих учених КПІ.

ДМС працює над запуском “Інформаційної платформи можливостей міжнародних проєктно-грантових програм” (“Міжнародної мозаїки”) як інтерактивного мультимедійного середовища сервісного типу для організаторів міжнародної проєктно-грантової діяльності КПІ і вчених – авторів проєктних пропозицій, що готуються.Такий сервіс-ресурс має стати зручним сервісом також для тих учених університету, які прийняли рішення розпочати міжнародну проєктно-грантову діяльність і стали перед вибором з чого почати.

ДМС спільно з НДЧ (проректор В.А. Пасічник) продовжували роботу з  навчання  підрозділів технологій  підготовки проєктних пропозицій до Програми “Горизонт 2020”. Отож забезпечується участь стартапів КПІ у програмах підтримки стартапів від Європейської комісії в галузі великих даних, що здійснюються в рамках “Горизонт 2020”, а саме:

  • Програма”Data Market Services A” (прийом заявок триває до 31 травня 2020 року);
  • Програма”European Data Incubator” (прийом заявок триває до 13:00 за українським часом 17 червня 2020 року).

Триває співпраця з підрозділами у підготовці проєктних пропозицій за оголошеними конкурсами. Зокрема, здійснюється підготовка трьох проєктних заявок до Програми «Горизонт 2020» (задіяно ІТС, ІЕЕ, ФБМІ, ФПМ, ДМС). Дедлайн 4 червня. Усього – 11заявок.

Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

Почали працювати над новою редакцією Положення про організацію роботи Міжнародних офісів при деканах, директорах та груп проєктних менеджерів у їх складі.

Триває робота над 7 договорами і меморандумами, які мають закріпити результати проведених у цей період переговорів.

Роботи групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів

Опубліковано індекс видавничої діяльності наукових організацій – Nature Index 2020, який дає уявлення про внесок країни або організації в розвиток світової науки.

Проаналізовано роботи в низці високорейтингових журналів за 2019 рік.

Серед українських інституцій, що увійшли до рейтингу Nature Index 2020, КПІ ім. Ігоря Сікорського посів п’яте місце серед закладів вищої освіти.

Загалом частка вчених КПІ у топових публікаціях  зросла порівняно з попереднім роком майже на 264,1%, що є позитивною тенденцією.

На виконання доручення ректора від 18 травня  група вивчала критерії оцінювання університетів в інформаційному просторі (сайти університетів) з боку укладачів світових рейтингів університетів U-Multirank, QS, THE, Шанхайський рейтинг, а також Webometrics.

Серед іншого, виконавці також дослідили “взаємопроникнення” світових рейтингів і рейтингу Вебометрікс: як вони “взаємодіють”, яким чином світові рейтинги використовують результати рейтингу Webometrics.

Тепер слід ухвалити рішення щодо того,  хто і як використовуватиме цю інформацію надалі, які практичні дії слід здійснити, щоб підняти наші показники з відповідних напрямів. 

М.З.Згуровський

Координатором цієї роботи має стати перший проректор Ю.І.Якименко, оскільки на сайтах відображаються всі напрями діяльності університету, а А.А.Мельниченка будемо просити здійснювати постійне адміністрування стану наших інформаційних ресурсів. Він зводитиме й усю наявну інформацію  при підготовці якихось наших управлінських і нормативних документів. Він уже заглибився в цю тему. Решта співробітників мають забезпечити наповнення цих ресурсів.

Продовження доповіді С.І.Сидоренка

Працювали над порівнянням показників  нашого університету з рейтингами інших вишів у рейтингу QS. З огляду на те, що дані, якими оперували його упорядники, стосуються червня минулого року, тобто, рейтинг є доволі інерційним, тож це слід враховувати.

Упорядники рейтингу QS організовують у червні 2020 р. семінари EduData Summit Series.Від КПІ в заходах братимуть участь члени робочої групи із забезпечення позитивної динаміки параметрів КПІ у світових рейтингах університетів, вчені та викладачі КПІ.

Відбудуться семінари:

3 червня 2020 р. на тему «Data-driven Innovation toward sasustainable future» («Інновації, керовані базами даних, на шляху до стійкого майбутнього»);

9 червня 2020 р. на тему«QS Rankings and World University Rankings Preview» («Попередній розгляд рейтингів QS та світових університетських рейтингів»);

16 червня 2020 р. на тему «QS Rankings workshop» («Семінар по рейтингу QS»);

25 червня 2020 р. на тему «Higher Ed Analytics: Using Rtoexploreglobaltrends» («Аналіз вищої освіти: використання досліджень для вивчення глобальних тенденцій»).

Готується (щорічний) звіт про роботу у 2019 році кафедри ЮНЕСКО. Дедлайн 31.05.2020 р.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

За напрямом господарської роботи:

– протягом тижня спільно зі спеціально створеною  комісією, юридичним управлінням та відповідальними з техногенної і пожежної безпеки в університеті відпрацьовували приписи та ухвали, які отримали від окружного адміністративного суду міста Києва та ДСНС, по гуртожитках і корпусах;

– спільно із юридичним управлінням підготували відзив до Адміністративного суду міста Києва про виконання приписів по гуртожитках№№8 та 18. Далі готуємо відзив по навчальному корпусу № 11 і, паралельно,  по інших об’єктах;

– протягом тижня працювали з відповідальними за протипожежну безпеку в університеті по тих будівлях, де є приписи від ДСНС без позовних заяв до суду;

– розпочали спільно з помічниками деканів факультетів/директорів інститутів по напряму господарської роботи косіння трави навколо навчальних корпусів та в парковій зоні;

– закінчили вкладати тротуарну плитку у скверику біля навчального корпусу №20 та провели підготовку майданчика під асфальтування і встановлення виготовленого металевого паркану;

– у День вишиванки за участю ректора М.З.Згуровського та першого проректора Ю.І.Якименка висадили ще 10 беріз біля 4-го навчального корпусу. На цьому тижні завеземо 30 тонн родючого ґрунту і висіємо траву;

– у скверику за Музеєм авіації та космонавтики завезли земляну суміш для планування території (43 КАМАЗи). На тижні трамбуватимемо спецтехнікою ґрунт і розпочнемо готувати жолоби під вкладання тротуарної плитки згідно з проєктом;

– розпочали готувати до ремонту покрівлю даху 7-го навчального корпусу;

– частково замінили та відремонтували високовольтну лінію електропередач 10 кВ;

– підготували технічне завдання щодо зменшення шкідливих викидів в атмосферу в університеті;

– провели спеціальне оброблення дезінфікуючими засобами із використанням розпилюючих пристроїв поверхонь, з якими найчастіше контактують люди в університеті;

– щоденно здійснюємо вологе прибирання в усіх будівлях університету дезінфікуючими та хлорвмісними розчинами.

Соціальна робота напрям:

– продовжуємо передавати в підрозділи засоби особистого захисту для співробітників та здобувачів вищої освіти;

– у зв’язку з послабленням карантину було придбано 5 безконтактних термометрів для вимірювання температури співробітникам університету, які після простою будуть виходити на роботу. Вони використовуються в корпусі №1 як такому, де нині працює найбільша кількість співробітників, один передано до Центру студентського харчування, ще один – до Центру міжнародної освіти;

–  продовжуємо підготовку до оздоровчого сезону, на цьому тижні буде проведено засідання комісії з оздоровлення;

– розпочинаємо ремонти на базі відпочинку «Політехнік»;

– готуємо матеріали до проведення ремонтно-відновлюваних робіт та запуску системи водопостачання на базі відпочинку «Маяк»;

– оперативно підготували документи для організації закупівлі низки послуг у сфері пожежної безпеки;

– провели в дистанційному режимі засідання Тендерного комітету, на якому було прийнято рішення щодо вирішення всіх питань із забезпечення закупівель товарів і послуг за напрямом пожежної безпеки.

За напрямом безпеки:

– продовжуємо спільне патрулювання території університету з поліцією та національною гвардією;

– упродовж минулого тижня складних правопорушень виявлено не було.

Коментар і доручення М.З.Згуровського

Хочу ще раз звернути вашу увагу та увагу О.А.Іщенка на важливість забезпечення протипожежної безпеки. Поки що комісія з перевірки усунення структурними підрозділами порушень вимог законодавства у сфері техногенної та  протипожежної безпеки перевірила стан справ тільки у студмістечку. Видано наказ про заходи, яких ми маємо вжити по його об’єктах. Залишаються ще корпуси, по яких ми маємо приписи. Робота комісії триває. Після її завершення буде видано наказ і по них. Тож  наголошую на пріоритетності  цих завдань. І не через приписи ДСНС, суди тощо. Це неприємно, але головне не це. Головне, що ці питання стосуються  життя і здоров’я наших студентів і співробітників. Безпека людей має бути для нас пріоритетом номер один.

Другий пріоритет – підготовка  до нового навчального року.Уся інфраструктура має поступово готуватися до цього. У цій частині ви мусите продовжувати реалізовувати Програму енергозбереження університету, збільшувати кількість аудиторій категорії А, тобто придатних до роботи в холодну пору року.

Третій, звісно, благоустрій території. Нині якраз час зробити все, що ми можемо, для поліпшення території університету.   

Начальник  департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

ДЕФ працює в штатному режимі.Майже всі працівники працюють на своїх робочих місцях.

Фінансування травня отримано в повному обсязі за всіма програмами. Додатково отримали компенсацію витрат на проживання студентів пільгових категорій у розмірі 1137,8 тис. грн.

Академічну стипендію  перераховано на картки.

Фінансування на виплату соціальної стипендії ще не отримали. Чекаємо 25.05.2020 р.                                                                                  

Заробітна плата співробітникам нараховується. При нарахуванні заробітної  плати враховано преміювання працівників обслуговуючого персоналу за виконання обов’язків працівників, які знаходяться у простої. Плануємо перерахувати на картки 28 травня.

21 травня проведено засідання Ради з розвитку університету.Розглянуто питання позапланових закупівель для забезпечення розвитку матеріальної бази.

Проводяться оплати через Казначейство.Із затримкою проходять проплати видатків розвитку.

Триває робота щодо порядку оформлення кредитів в університеті з Приймальною комісією та ДНВР.

Готуємо до засідання комісії з оздоровлення питання щодо визначення вартості путівок на наші бази відпочинку.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Нині в гуртожитках перебувають 2821 студент, окрім того, 48 студентів – в ізоляторі. Як і минулого тижня, всі ізолятори зайняті студентами, які повернулися після від’їзду.

Стан здоров’я мешканців щоденно контролюється. Один студент хворіє на бактеріальне захворювання, лікується під наглядом лікаря, загрози для оточуючих не становить.

Пропускний режим забезпечується силами адміністрації гуртожитків і волонтерами з числа мешканців гуртожитків.

Постійно займаємося благоустроєм – покосом трави і таким іншим.

Прибирання та дезінфекція місць загального користування виконується на належному рівні. Санітайзери і маски в наявності.

Спільно з проректором В.А.Кондратюком і комісією з перевірки усунення структурними підрозділами порушень вимог законодавства у сфері техногенної та протипожежної безпеки працюємо над інформацією щодо усунення недоліків у забезпеченні пожежної безпеки та виконання приписів ДСНС та готуємо їх для передачі в ДСНС.

Ремонти тривають у 9 гуртожитках.

Утім, є одне питання, щодо якого я хотів би порадитися з членами ректорату. Річ у тім, що з початку карантину і до сьогодні ми недоотримаємо приблизно 28 млн гривень оплати за проживання студентів. Це ті кошти, які ми могли б спрямувати на розвиток, ремонти та благоустрій. Крім того, ми поки що не розуміємо, чи будуть студенти (як наші співвітчизники, так і іноземці) залишатися в гуртожитках на літо. Це питання не лише забезпечення їхнього проживання, але й фінансове. З одного боку, ми потребуємо надходжень від них, з іншого – нам потрібно гарантувати  їхню безпеку. Що нам в цій ситуації робити, ми поки що не розуміємо.

М.З.Згуровський

Зрозуміло, що на це питання ми відповісти вам зараз не зможемо. Багато залежатиме не від нас, а від цілком об’єктивних зовнішніх факторів. Тому, напевно, слід розробити гнучку стратегію тактичних дій, яка виходитиме з обставин, які в майбутньому матимуть місце. Потрібно готуватися до різних варіантів розвитку ситуації. Прошу вас вибудувати такі сценарії спільно з проректорами за напрямами й продумати наші дії, щоб ми були до всього готовими. Це буде план наших дій на ближче майбутнє.

Помічник ректора з історико-архітектурних питань В. Й. Котовський

Роботи щодо завершення та відкриття пам’ятника О.Г. Лелеченку тривають відповідно до скоригованого плану. Сподіваюся, до 26 липня (тобто, до дня народження О.Г.Лелеченка) встигнемо їх завершити і вчасно відкрити пам’ятник. Остаточний його монтаж плануємо зробити 10 –15 липня.

Щодо роботи Ради з питань розвитку університету. На минулому тижні проведено її засідання. Розглянуто питання щодо збільшення фінансування видатків розвитку, а саме:

– благоустрій території;

– усунення недоліків щодо приписів ДСНС.

Кошториси на ці витрати члени Ради підтримали одностайно.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Минулого тижня взяли участь у засіданні комісії МОН з баз даних. Основна інформація:

– продовжено національну ліцензію на Scopus та Web of Scince;

– з червня 2020 доступ до аналітичних інструментів для управління науковим процесом Incite (для Web of Since) та SciVal (для Scopus) в Державній науково-технічній бібліотеці та УкрНТІІ.

Комісія з етики розглянула лист МОН з Аналітичною запискою щодо запобігання окремим проблемам і помилкам у практиках забезпечення академічної доброчесності. Зокрема, щодо встановлення факту наявності академічного плагіату; довідок про результати перевірки академічних текстів на ознаки плагіату; ідентифікації самоплагіату; фабрикації і фальсифікації; порушень академічної доброчесності здобувачами вищої освіти.

Аналітичну записку розіслано через загальний відділ на факультети, інститути та кафедри для ознайомлення та обговорення, а також через НТБ – на всі кафедри відповідальним за перевірку на плагіат.

Проведено перевірку на ознаки плагіату в системі Unicheck низки навчальних посібників і підручників наших науковців і викладачів. 

Надаємо доступ до ресурсів у віддаленому режимі, консультуємо дослідників, виконуємо їх тематичні запити.

Забезпечуємо сприяння публікаційній активності, зокрема, серед іншого, укладено та надано доступ до Інструкції з використання важливого цифрового інструменту наукової комунікації, який допомагає працювати з джерельною базою досліджень – бібліографічним менеджером EndNote Online. Інструкція доступна за посиланням .

Забезпечуємо сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань.

Додали до статей Вікіпедії посилання на матеріали ElAKPI, які висвітлюють поняття енциклопедичної статті (всього опрацьовано 311 матеріалів, відібрано та додано 51 документ). Назви статей: «Безпілотний літальний апарат», «Біоенергетика», «Біопаливо», «Біотехнологія», «Інформаційно-комунікаційні технології», «Канал зв’язку», «Мобільний зв’язок», «Приладобудування», «Стічні води», «Телекомунікаційна мережа».

Провели низку культурно-освітніх заходів.

Із 1 червня плануємо відкрити бібліотеку, але лише для того, щоб читачі могли здати книжки. 

Коментар і доручення М.З.Згуровського

Питання академічної доброчесності є дуже важливими. Але я просив би  Михайла Юхимовича Ільченка як голову Вченої ради, щоб питання наукової етики та академічної доброчесності брала на себе Вчена рада, тобто наукова громадськість. А адміністрація має керуватися тими висновками, які будуть зроблені і за необхідності – вчиняти якісь дії.

І ще одне. Є питання обхідних листів. Ми повинні мати прямий зв’язок зі студентами. Можливо, слід інформацію щодо заборгованостей спрямовувати безпосередньо студентам і, звісно, до деканатів, які видають ці обхідні листи.

Директор департаменту якості  освітнього процесу О.А.Жученко

Акредитація:

– 10 освітніх програм пройшли експертизу. З них по 4 освітніх програмах уже є позитивні рішення галузевих експертних рад. Ці освітні програми виносяться на 26 травня на засідання Національного агентства для прийняття остаточного рішення щодо акредитації. Одну програму пропонується визнати зразковою;

– узагальнюємо пропозиції щодо вдосконалення реалізації освітніх програм, що висловлювалися експертними групами та галузевими експертними радами. Плануємо в червні зробити по них доповідь на засіданні Методради;

– 22 травня завершилась виїзна експертиза освітніх програм ФСП. Це останні програми у цьому навчальному році.

Освітній процес:

– взяли участь у підготовці наказу про порядок продовження терміну дії контрактів викладачів в умовах карантину та неможливості проведення конкурсу.

Коментар і доручення М.З.Згуровського

Для нас дуже важливо зробити загальні висновки з цього дуже важливого першого етапу зовнішньої акредитації. Ці висновки слід довести до всіх кафедр, які в свою чергу готуються до акредитації. Їх також потрібно врахувати при проведенні внутрішньої акредитації, щоб потім не мати збоїв на зовнішньому рівні. Тобто, на зовнішню акредитацію мають виходити лише підготовлені програми, в яких все це буде враховано.

Директор ІМЯО М. М. Перестюк

Основним напрямом, на якому ми зосереджували зусилля, було завершення навчального року. Вже майже 80% наших слухачів пройшли в онлайн-режимі випускну атестацію. Так само в онлайн-режимі вони отримують сертифікати. Нині закінчуємо підготовку пакету нормативної документації на наступний навчальний рік і ближчим часом передамо її вам на затвердження.

Медіалабораторія працює в звичайному режимі. Закінчуємо підготовку відеороликів про ІТС та ФСП, постійно висвітлюємо події в університеті.

Голова  об’єднаного  профкому  КПІ М. О. Безуглий

Протягом минулих трьох тижнів збирали підписи під петицією проти винесення на засідання Верховної Ради України нового закону про профспілки. Він суттєво обмежує права найманих працівників, їхні можливості об’єднуватися в профспілки і, власне, ставить під загрозу існування самих профспілок у тому вигляді, в якому вони нині існують. 25 тисяч підписів зібрано вчасно. Петицію передано керівництву парламенту.

Також займаємося підготовкою до оздоровчого сезону. На цьому тижні оголошуємо відбір бажаючих на сімейний відпочинок. Цього року буде запропоновано базу відпочинку «Медик»в Одеській  області та нову базу в містечку Східниця у Львівській області. Це, повторюся, відпочинок для сімей з дітьми. Окрім того, для дитячого відпочинку пропонується база у Верховині (Івано-Франківська область).

М.З.Згуровський

Звичайно, захистити профспілковий рух в Україні – це дуже важлива справа. Ми повинні мати баланс між владними інституціями та суспільством. І тут профспілки відіграють визначну роль. Ми маємо приклади, як працюють профспілки в країнах Західної Європи. Спірні питання вирішуються в дискусіях, під час яких досягається суспільна згода й відпрацьовуються рішення, які задовольняють і державу, і суспільство. Тож ми в цьому солідарні з вами. І ще раз прошу не забувати про ваших колег зі студентської профспілки. Працюйте з ними пліч-о-пліч, щоб вони відчували свою важливість і  відповідальність.